Auschwitz herdenkingsceremonie - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect2All2016 - WaarBenJij.nu Auschwitz herdenkingsceremonie - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect2All2016 - WaarBenJij.nu

Auschwitz herdenkingsceremonie

Door: Jenny

18 Oktober 2016 | Polen, Skidziń

Voordat we gingen moesten we allemaal een steen zoeken om mee te nemen naar Auschwitz. In Auschwitz 1 was er een grote muur helemaal vol met namen van Nederlandse mensen die zijn vermoord in Auschwitz. We kregen een briefje en moesten daarop 1 naam schrijven. In Auschwitz 2 gingen we in een kring staan. Iedereen kwam één voor één naar voren, legde zijn of haar steen neer en zei erbij hierbij herdenk ik.... Daarna waren we 1 minuut stil om iedereen te herdenken die is omgekomen tijdens de oorlog.

• 18 Oktober 2016 - 20:56

Fenk Van Stiphout:

Geweldig gebaar van jullie allemaal !!!Zal heel veel mensen een plezier doen denk ik .
    Respect voor jullie allemaal petje af !!
    gr Fenk

• 18 Oktober 2016 - 23:34

Daniëlle:

Heel mooi en ook heel gevoelig

• 19 Oktober 2016 - 10:04

Ilonka:

Wat een mooi gebaar, ik krijg er kippevel van.

Liefs mama

• 19 Oktober 2016 - 17:03

Willem En Jannie Christ:

Wij waren 10 dagen geleden daar en vonden het er indrukwekkend, prachtig dat jullie daar, op zo een mooie manier deze mensen hebben herdacht.