Trainingsdag 1 - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect2All2016 - WaarBenJij.nu Trainingsdag 1 - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect2All2016 - WaarBenJij.nu

Trainingsdag 1

Door: Marte

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2016 | Polen, Skidziń

We begonnen met een stukje voorlezen uit: is dit een mens, van Primo Levi. Mijn draaide er van om, ik kreeg vervelende kriebels. Want het was een heftig verhaal. Kippen moesten hun eigen kuikens voorstellen. Ik was volgens Suus een mooie open zonnebloem. Toen gingen we de identiteitsmolecule maken. Je moest je naam in het midden van een blaadje zetten, en daar om heen zetten je belangrijke dingen over jezelf. O.a. Vrouw, huisdieren, geloof, familie enz. Vervolgens gingen we een spandoek maken met allemaal dingen die met respect te maken hebben, waar je je ook aan moet houden. We werden wat onrustig, dus op naar het kotsende kangaroe spel, met de wasmachine, de staafmixer en de tooster. We hebben ook nog een oefening 'in en uit de put' gedaan. Waar je verdrietig van werd en waar je weer blij van werd. We hebben de dag afgesloten met een mooie film. Het was een leerzame dag.

XXX Marte

  • 17 Oktober 2016 - 18:33

    Claudia Stensen:

    Wat leuk om te lezen wat jullie in de trainingen doen! En het zijn drukke dagen zo te horen. Heel bijzonder ook dat jullie zo veel over jezelf leren. Morgen gaan jullie Auswitsch bezoeken. We zijn heeeeel benieuwd hoe jullie het daar vinden. Het zal vast enorm veel indruk maken! Jenny: papa, Lisa en ik zijn supertrots op jou en vinden het heel fijn dat je zo'n bijzondere reis beleeft. Hier thuis gaat alles z'n gangetje. Lisa was gisteren terug van haar schoolreis naar Parijs en heeft hier thuis toen 20 uur achter elkaar geslapen :-).
    Veel succes verder in je trainingen en een dikke knuffel van ons. xxx Claudia, Jeroen en Lisa

  • 17 Oktober 2016 - 19:00

    Nynke En Ad Van Den Berg:

    lieve allemaal,

    wat fijn om te kunnen lezen wat jullie allemaal doen en gedaan hebben!
    Zo leven we nog meer mee....
    Morgen, 18 oktober ben ik jarig en gaat onze Edryan om 10 uur met Helicon op
    survivalkamp....!
    Dus hopelijk gaat het goed weer zijn de komende dagen..., bij ons èn bij jullie
    zodat iedereen kan genieten van leerzame en leuke dagen.
    Wij wensen jullie een goede en indrukwekkende dag morgen...neem het goed in je op.
    Veel liefs en groeten voor iedereen,

    Ad en Nynke.

  • 17 Oktober 2016 - 19:58

    Marielle En Edwin:

    Lieve Bente en de rest,

    Dat is hard werken, zoals ik het lees.
    De trainingen zorgen voor groepsgevoel en ook dat
    je je bewust wordt van wie jezelf bent.
    Soms moeilijk, maar uiteindelijk mooi
    Super om te lezen dat jullie ook gekke
    spelletjes doen. Lijkt mij leuk, dat kangoeroe
    spel. Morgen een spannende dag! Ga deze met open
    ogen en hart tegemoet. Je merkt dan vanzelf wat er
    gebeurt.

    Lieve groetjes mama Marielle

  • 17 Oktober 2016 - 20:20

    Daniëlle:

    Lieve Danique en de rest natuurlijk ook,

    Hele leerzame trainingen heb ik wel door, het omgaan met emoties en gevoelens.
    En ook er voor elkaar zijn om te steunen, zeer zeker voor morgen.
    Het zal ons benieuwen hoe jullie dit zullen ervaren.
    Maar ik denk dat jullie daar super goed in begeleid worden.

    Groetjes en voor jullie allemaal geniet er ook van dat dit voor jullie mogelijk is gemaakt deze ervaring.

    Kusjes papa, mama, Michelle, Olaf en een poot van Binky

  • 17 Oktober 2016 - 22:00

    Edwin, Vader Bente:

    Hallo allemaal,

    Nu even geen bericht voor Bente maar voor jullie allemaal.

    Toen ik ongeveer zo oud was als jullie nu ben ik met mijn ouders maar een kamp in Dachau geweest. Daar heb ik gezien wat er kan gebeuren als er geen respect meer is.

    in de loop der jaren heb ik ontdekt hoe belangrijk deze levensles voor mij is geweest. Ik hoop oprecht dat jullie de intense dag van morgen ongeveer zo zullen ervaren zoals ik dat vroeger heb gedaan. En wie weet zeggen jullie later wel hetzelfde als ik nu doe over die dag.

    Wees er voor elkaar morgen!
    Ik ben trots op jullie allemaal

    Edwin


  • 17 Oktober 2016 - 22:58

    Oma Voor Fleur V D Zwaluw.:

    Hallo Fleur en alle maal fijn te lezen dat het goed gaat en morgen een spannende dag het is een hele ervaring .Neem het in je op en praat er over ik weet zeker dat je goed begeleid woord de groeten van oma

  • 18 Oktober 2016 - 11:25

    Marjolein En Arjan:

    Lieve Marte en alle anderen,

    Wat een leuk verslag van de eerste trainingsdag. Wij zijn benieuwd naar dag 2 en helemaal naar hoe jullie vandaag hebben ervaren. Vroeg opstaan, en dan al die indrukken! Jullie zullen wel heel moe zijn. Vanavond weer om tien uur stil, denk ik. We wensen jullie nog een paar mooie, leerzame en gezellige dagen. Jullie zijn alweer over de helft.....

    Heel veel groetjes, Marjolein en Arjan

  • 18 Oktober 2016 - 11:28

    Maurice En Ilonka:

    Lieve Melina en de rest,

    Wat fijn dat we je weer gehoord hebben, via tel of w'app. Je klonk erg enthousiast.
    Maar je gaf ook aan dat het heftig is, zware dag met heftige verhalen.
    Ook gisteren was het een heftige dag, maar ook goed om te horen dat jullie plezier hebben.
    Heel fijn om via 'waar ben jij nu' te kunnen lezen wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Voor vandaag heel veel sterkte en succes in Auschwitz, het zal een indrukwekkende dag zijn, ben er voor elkaar.
    Zoals mama altijd zegt, "je bent op de wereld om elkaar te helpen".

    Jullie zijn kanjers!!!

    Liefs xxx papa, mama, Meagan, Gozo en Tommie.

  • 18 Oktober 2016 - 12:27

    Leo Cuijpers:

    Hallo allemaal , maar speciaal Camille.

    Je zult vandaag een ervaring rijker zijn na het bezoek aan Auschwitz.
    Laten we maar hopen dat we dit in de toekomst nooit meer meemaken.
    Het is fijn om te horen dat jullie zo goed met elkaar op kunnen schieten.

    Ik had ook gehoord dat jullie 1 deze dagen ook zelf de stad in mogen.
    Tipje. op de Marii Konopnickiej nr 2 zit de dichts bijzijnde MC Donalds in Oswiecim.
    Maar de mc kroket zullen ze daar niet hebben. hihi.

    Ze zullen bij SCE MO19 wel blij zijn als je weer onder de lat staat want met 12-1 verliezen is niet niks.

    Ik wens je en alle andere natuurlijk ook nog een hele fijne week toe.
    PS. Doe een beetje rustig aan met die kippe en die Haan. Ze hebben het zwaar zat met jullie.....

    Groetjes Papa xxx


  • 18 Oktober 2016 - 13:43

    Irene Bilderbeek:

    Hey Riley en de rest ,

    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben.
    Wij zijn erg benieuwd hoe het vandaag gegaan is in Auschwitz.

    Heel veel plezier nog en geniet er allemaal van!

    Dikke kus van mama, papa, Melanie , Demi en Brian. En een poot van Luna!

  • 18 Oktober 2016 - 16:12

    Irma:

    Hoi Camille

    Hoe was het vandaag? Deze dag had ik er zeker wel bij willen zijn. Ik denk dat het wel een grote indruk op jullie zal hebben gemaakt.
    Nog veel plezier!

    Groet, Irma

  • 18 Oktober 2016 - 16:12

    Patrick En Agnes:

    Heyy Mandy en iedereen daar in Polskal !!
    Als jullie dit lezen, zit het bezoek aan Auschwitz erop. Zijn erg benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren met elkaar !
    Erg fijn dat we je 's avonds even kunnen spreken ! Kijken wij naar uit, en jullie allemaal ook, dat weten we zeker.
    Erg leuk ook dat dit blog er is, om op de hoogte te blijven van jullie verblijf nog daar !
    Geweldig dat jullie zo'n fijne leuke groep hebben.

    Groetjes uit Beuningen
    liefs en een dikke knuffel van papa en mama xxx
    en natuurlijk Droppie, Hip, Jip en Pip.
    (denk trouwens dat de haan het kukelen verleerd heeft... hoor hem niet meer om half 8 's morgens)

  • 18 Oktober 2016 - 16:26

    Gerty:

    Lieve Zoë en de rest,

    Nog geen 2 maanden geleden toen we bij je nicht Sharon waren om haar gedag te zeggen voor haar stage op Gran Canaria zaten daar ook haar vriendinnen van het Helicon. Zij hebben de reis naar Polen een paar jaar eerder ook gemaakt. De verhalen over de tijd daar en Auschwitz waren mooi en indrukwekkend.
    Ik hoop dat jullie deze reis ook zo ervaren, ben erg benieuwd naar jullie verhalen.
    Nog een fijne tijd en tot vrijdag!

    Liefs Gerty

  • 18 Oktober 2016 - 16:29

    Teun:

    Hoi Lieve Danique en reisgenoten,
    Hoe gaat het daar?
    Het zal wel indrukwekkend zijn geweest vandaag.
    Ik ben zelf begin jaren 90 geweest en het zet je wel aan het denken.
    Maak er nog mooie dagen van.
    Groetjes en knuffel van papa.

  • 18 Oktober 2016 - 16:38

    Jessica:

    Heey Mariek en alle andere mensen die mee zijn,

    Zoals ik hoor en lees hebben jullie zware dagen maar gelukkig ook met veel lol tussendoor.
    Leuk dat jullie ook een blog bijhouden en de leerlingen zelf ook wat schrijven.
    Vandaag een heftige dag gehad volgens mij, ben benieuwd.
    Ik hoop dat jullie vanavond lekker eten want ik vind het zelf maar rare combinaties als ik het hoor van Marieke.
    Vannacht heb ik iets minder geslapen aangezien de kat (TIJGERTJE) bij me sliep en hij mij wakker heeft gekrabd..
    Hij mist je volgens mij wel ..

    Ik hoop dat jullie nog mooie dagen hebben en ik spreek jullie snel!
    Nog veel plezier met elkaar en geniet ervan!

    xxx Jessica (hele grote zus van Marieke ;p)

  • 18 Oktober 2016 - 16:58

    Martine Marco Chemene:

    Hallo allemaal maar speciaal voor Duncan.

    Respect voor allemaal, de ervaringen die jullie opdoen zal niemand jullie kunnen afpakken. Door een kijkje te nemen in de geschiedenis, met jullie bezoek aan AUSCHWITZ, maken jullie zelf je stappen in de geschiedenis. RESPECT voor alles op onze aarde is waar het om draait, de normen en waarde veranderen naar mate de wereld veranderd, soms ten goede (gelukkig maar) soms ten slechte.

    Duncan heeft van Eddy een werkdoel gekregen over autisme. Ja ik weet het boef, je houdt er niet van om over te praten zeker als ze verkeerde informatie er over hebben. maar daar kun jij zelf met respect verandering in brengen. Je weet dat mama voor openheid is, want vooroordelen zorgen ervoor dat mensen ANDERS behandeld worden, dus zonder het RESPECT die ze verdienen. Ik weet dat jij het kunt, kanjer.


    Drago, Cindy en Katjja zijn je regelmatig aan het zoeken en kijken zelfs beteuterd als ik beneden kom, want ja waar ben jij? Je zusje mist je en kan niet wachten tot ze je vrijdag weer fijn kan knuffelen en ik vrees dat we zuurstof mee moeten nemen omdat ze alle lucht uit je longen knijpt. hihi

    ik mis onze kleine gesprekjes en discussie over van alles en nog wat, zelfs je irritante random vragen.

    Papa, mist je uiteraard ook, krijg regelmatig te horen het is nu wel al erg stil, geen voetstappen op de trap naar zolder, boeink*boeink* en het eten jongen de pan gaat niet leeg.


    liefs Martine, Marco en Chemène en uiteraard de dieren.

  • 18 Oktober 2016 - 18:27

    Daniëlle:

    Hey Diekie,

    Ik ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag.
    Want deze dag is wel heel heftig. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat jullie goed op gevangen worden. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ga bijna jouw harde muziek missen s` morgens vroeg hihihihi. Ik denk wel dat jullie weer een hoop geleerd hebben vandaag. Ik hoop ook dat jullie allemaal heel lief zijn voor de kippen.
    Want ook die verdienen respect, om toch maar weer met allemaal verschillende karakters zo`n reis te maken. Ik wens jullie allemaal nog heel veel plezier geniet ervan.
    Veel liefs papa, mama, Michelle, Olaf, Binky

  • 18 Oktober 2016 - 21:34

    Oma Loeffen:

    hallo camille vandaagben je naar auswich geweest dat vond jy heel intresant hopelyk gebeurd zo n oorlog nooit meer wel mooi dat jy dit mee mocht maken nog 2dagen en ben jy gelukkig weer thuis heel veel liefs van opa en oma kusjes doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 9858

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 14 Oktober 2016

Respect2All 2016

Landen bezocht: