Auschwitz - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect2All2016 - WaarBenJij.nu Auschwitz - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect2All2016 - WaarBenJij.nu

Auschwitz

Door: Mandy en Bente

18 Oktober 2016 | Polen, Skidziń

Vandaag is dan eindelijk de dag dat we naar auschwitz gaan. Heel erg spannend voor bepaalde mensen. Maar we kijken er ook naar uit! Wachtend op de stadsbus waren we ons al aan het voorbereiden wat ons te wachten staat. Dan eindelijk de overvolle bus in. Eenmaal aangekomen in Auschwitz 1 wachten we op onze gids, Anna. Dan mogen we eindelijk naar binnen. Heel erg indrukwekkend en emotioneel maar zeker leerzaam. Wat bij mij (Mandy) de meeste indruk heeft gemaakt was de foto van 4 te magere kinderen. Bij mij (Bente) was de enorme bak met haren van alle slachtoffers in Auschwitz die kaal geschoren werden. Nadat we Auschwitz 1 helemaal afgelopen hebben, gingen we op de bus die ons naar auschwitz 2 brengt wachten. Heel erg indrukwekkend weer. De barakken van de kinderen en de resten van de gaskamers hebben de meeste indrukken op ons gemaakt. Na afloop zijn we nog het winkeltje ingegaan en hebben we bijna allemaal een souvenir gekocht. Het was een heftige maar ook leerzame dag! Xx Mandy en Bente

• 18 Oktober 2016 - 20:28

Courtney:

Hoihoi!

wat mooi dat jullie alles hebben kunnen zien in auschwitz , dat is zeker iets om nooit te vergeten! Wat een prachtige ervaring voor jullie allemaal!

En nog even een berichtje voor camille : niet iedereen die foto laten zien he dikkie! Hahahaha ik hou van jou! Dikke kus

Heeel veel plezier nog daar!

Groetjes!

• 18 Oktober 2016 - 20:37

Jolanda :

Hoi hoi allemaal

Geloof zeker dat het heel veel indruk heeft gemaakt op jullie allemaal. Jullie zijn zeker een hele ervaring rijker....altijd iets om over na te denken en terug te denken.

Iedereen hier is super trots op jullie allemaal....

Ik wens jullie nog heel veel plezier met elkaar en zien elkaar weer snel...

Groetjes jolanda

• 18 Oktober 2016 - 20:50

Fenk Van Stiphout:

hallo allemaal ja als je daar komt dan word je wel even wakker geschud !
    En dan kun je pas zien met eigen ogen wat 1 iemand teweeg kan brengen !
    Ik vind het knap van jullie allemaal om het mee te willen maken !
    En het zal je altijd bijblijven !
    Sjors je moet van iedereen de groeten hebben . en nog veel plezier gr Fenk

• 18 Oktober 2016 - 20:52

Irene Bilderbeek:

Hoi Riley en de rest ,

Dit is een ervaring om nooit te vergeten!
    Wij zijn zo benieuwd naar al je verhalen. ik ben zelfs een beetje jaloers.
    Ik wens jullie allemaal nog heel veel plezier!!!!!

tot gauw!!

Dikke kus van Mama en de rest

• 18 Oktober 2016 - 21:09

Edwin, Vader Bente:

Vandaag de dag waar jullie zo lang naar toe gewerkt hebben.
    Met eigen ogen zien wat jullie op foto's al hebben gezien is toch anders, veel moeilijker.
    Met een steen in een kring een voor een iemand herdenken in die gruwelijke omgeving is heftig.
    Wat mogen jullie trots op elkaar en op jezelf zijn.

Ik vind jullie enorm moedig en ik hoop dat jullie het goede van dit bezoek meenemen en uitdragen.

Maar voor nu zeg ik uit de grond van mijn hart:

RESPECT voor jullie!

Een warme groet voor jullie allemaal uit Doornenburg

• 18 Oktober 2016 - 21:52

Patricia, Wilbert En Pleun:

Lieve fleur en alle andere.

Wat zijn jullie toch een bikkels, echt heel veel respect voor jullie. Wij hopen dat jullie dit goed kunnen verwerken en een plaatsje kunnen geven.

Geniet ervan en maak er nog een paar super leuke dagen van.

wij genieten hier thuis van de stilte en Pleun mist jou heel erg. :)

Dikke kus
    papa en mama en pleun
    djingo diablo desmo binkie juultje babetje lizzy en de rest

• 18 Oktober 2016 - 23:30

Daniëlle:

Hey Danique en de rest ,

Ik was blij om vandaag je stem weer ff te horen.
    Vooral na zo`n heftige dag.
    Aan je stem te horen kan je deze dag wel een plekje geven, en ermee om gaan.
    We zijn trots op jullie allemaal want het is toch heel wat om te ervaren en ook te zien.
    En ik heb ook begrepen dat jullie mega verwend worden met lekkere ontbijtjes, harde broodjes, toetjes en noem maar op. Jullie gaan Beata en haar moeder straks missen, dat weet ik zeker.
    Geniet er nog maar van en veel plezier aan komende dagen.

We houden van je en zijn super trots op je
    Dikke kus papa, mama, Michelle, Olaf, Binky

• 19 Oktober 2016 - 17:23

Marco, Martine En Chemène:

Het is zeker een erg indrukwekkende dag om in Auschwitz te zijn.
    Maar goed dat Duncan z'n overgroot vader niet hier is geweest maar naar een gewoon werkkamp.
    Heb wel respect voor je en jullie allemaal en dit een plek kunnen geven.

Ik hoop dat je (jullie) nog paar mooie dagen hebben daar in Polen.

Groetjes en een stevige schouderklop.

Ouders van Duncan

• 20 Oktober 2016 - 16:26

Opa En Oma Sanders:

Hallo Danique, groetjes van ons uit Roses.